Thursday 29 December 2011

Mata ke Permata?

Salam kwn2 sume..

 

Apa khabar?semuga kita semua dalam rahmat Allah. insya Allah...

Sejak 2 menjak neh, mata saya selalu je ase sakit, pedih

Xtw la nape. Tp sy memang pengguna glasses since skula menengah

Dulu bila tgok org len pakai glasses, sy pn sibuk jgk teringin.

Skg, rasa rimas pulak.sakit kepala, mata pn letih

Lau xpakai kang xnampak lak abang hensem.hahahaha

Nak tengok lec yg ajar kt depan pn kecik kan mata sekecik yg boleh.tp tetap xnampak.haha

Bila zaman da moden neh, ngada2 plak nak pakai contact lens.hishhh

Keje lum, angan2 je lebih..hihi..(eh.neh bukan angan2 ye.neh gol setting :) )

Hm..ok la.

Entry saya hari ini berkenaan ngn glasses la kn.intro punye panjang.....hehe

JOm baca serba sedikit apa yg saya da ciap kan tok kwn2 sume


Semua orang tahu kegunaan kaca mata. Ianya diperlukan sebagai salah satu alat bantuan penglihatan untuk sesiapa yang mempunyai rabun. Samaada ianya untuk si rabun jauh atau rabun dekat. Rabun atau kabur penglihatan ini boleh terjadi pada jauh ataupun dekat.


Anda mungkin mengalami rabun jauh.

Anda juga mungkin mengalami masalah rabun dekat.

Jadi untuk mengatasi masalah ini, ramai yang memilih kaca mata sebagai penyelesaiannya. Kaca mata dapat memperbaiki masalah ini. Bagi seseorang yang rabun dekat, anda perlu menggunakan kanta cembung untuk mengatasi masalah ini. Manakala bagi seseorang yang rabun jauh pula, anda memerlukan kanta cekung untuk memperbaiki masalah ini.



Kanta cembung diperlukan untuk memperbaiki masalah rabun dekat.

Kanta cekung diperlukan untuk memperbaiki masalah rabun jauh.

Haaaaaa..so, anda rabun dekat ke jauh?
Saya jauh la...hm..
Kwn2 selalu ckp sy sombong lau keluar mana2
Padahal, saya bukan nampak dowg 2.hihihihi
Hm.Kdg2, bagus jgk tw rabun jauh neh.cehhhhhhh
Sebabnye, sy xnampak la maksiat..perghhhh
Baik kan saya ini
kih3..anak sape la ni

Kwn2, jaga lah mata anda baik2 tw
Xbez pn pakai glasses sebenarnya
Bagi pelajar cm sy neh, penglihatan yg kabur mg mengganggu betol la.
ase cm nk cabut je mata neh.
Hm.iris yg memberi warna pada bijik mata kita neh.so, xpayah nk beli2 kt kedai.haha
Yg beli kt kedai 2 berangan nak jadi mat saleh la 2 kot :)
Hm, Lens lam mata saya neh xdpt anta imej tepat ke retina
Separuh jalan je.hehe

Agi pun, 
Leceh..nk kene lap, jaga elok2 supaya xsenget
Tapi masa lek kampung ritu, adik sedara saya duduk kan sampai senget cermin nye.hahaha
Seb bek budak 2 cute
Lau x, mst da kne back hand.hik3

p/s: kelopak mata sy sakit la.gatal.sepet da mata neh.cm amoi daaaa
Hm.risau jgk neh..ade petua apa2?



0 comments:

Post a Comment